Общо показвания

сряда, 5 март 2014 г.

Повелителката на лентата

Малко предистория .За спорта художествена гимнастика ме запали покойният ми чичо .По онова социалистическо време телевизорите ,особено цветни бяха кът и трябваха много яки връзки .Моят чичо почтено застаряващ ерген и спортен запалянко имаше от онези руски телевизори и с него гледахме мачове ,художествена гимнастика и Олимпиади.Бeше абониран за вестник "Старт","Спорт " още от 70 -години на миналия век и всички вестници събираше в една ракла от годините на златния социализъм.Било е 1986 вече ,защото си спомням ясно ,че бях 1 клас и всеки ден след училище първата ми работа беше да изрязвам снимките на гимнастичките,дори цели страници от въпросната ракла.В един момент се разкри от всички какво съм направила и след редица строги наказания и абонамента за "Старт "беше преустановен.Голяма мъка!След тази случка един път бяхме на гости на друг роднина и аз видях на холната им масичка ,охооо,вестник "Старт " и на първа страница Анелия Раленкова с жълто трико и червена топка !По това време момичетата колекционираха салфетки и аз бях разменила моята за снимки на гимнастички ,календарчета и прочее и нямаше какво да разменям вече! И виждаики този брой не можах да устоя ,цяла вечер ме терзаеше мисълта как да се сдобия със снимките и материала и в един момент се промъкнах и откъснах първата страница и тази вътре ,сгънах ги  акуратно и се прибрах щастлива.По -късно бях разкрита ,но вече не си спомням с какво ме наказаха.Защо разказвам всичко това ?:)Защото днес този пост е посветен на гимнастичката с жълтото трико и червената топка!Анелия Раленкова!
В детското ми съзнание  тя  е останала като  тайнствена магьосница .Едно от "златните момичета ",истинските такива!Лентата е любимия ми уред и ако има повелителка(дори и патетично звучащо ) на този уред това е точно Анелия!След нея не видях никой с такова надмощие на килима ,заряд и варварски темпермент !На лента такава експресивност ,техника и усещането ,че прогаря  целия килим  не съм видяла все още!И до ден днешен ми секва дъха като гледам... а е било преди почти 30 год.!Извън времето ,лобита,моди ,правилниците и .т.н!Миналата година писах ,че видях съшия огън  в очите на една друга българска гимнастичка ...
Хората с тази харизма се раждат такива ,толкова сила за да подчиниш един уред за 2 мин и нещо!
Еnjoy!

P.S.Thanks,на познати и непознати ,който ми писаха ,за хубавите думи !Като обикновен гражданин на  РБългария с оскъдно време ще се старя да споделям какво ме вълнува!Блога е некомерсиалното и направено за удоволствие от мен нещо!Приемам идеи ,критики и каквото се сетите,чувствайте се free!

  




                                                                                        By Migli4ka

Няма коментари: