Общо показвания

вторник, 12 август 2014 г.

Размисли и страсти след СК София 2014

Била съм на всички СК в София досега .За мен е празник за феновете ,тези обикновенните в който  са живи спомените за онези славни времена за Нешка и нейните момичета и в който надеждата още тлеее да възкръсне бългрската школа ,не да крета на опашката .Всяка година има по нещо което да е обица на ухото за организаторите ,но аз съм благодарна на хората правещи възможно това да се случва.За да се върне спорта ХГ у дома..
Чакала съм на опашка за билети ,възмущвала съм се на ред дреболии ,но когато вляза в залата всичко това престава да има някакво значение !Нямам физическа възможност да се телепортирам на всички големи състезания ,не мога да следя и вътрешния календар Затова моят ден в който е концентрирана цялата ми страст като фен е само един път в годината !
Деня в който ХГ се завръща у дома....
Не  гледах турнира за девойки и съпътстващия турнир .Само малко видео .
Ако има някой ,който да се радва най-много от видеоклиповете зад паравана това съм аз !
С интрес изгледах напътствията на Камелия Дунавска към малкия ансамбъл и реакцията на Старши треньора към девойката Боряна Калейн.Не го приемам за странен или скандален и знам ,че Ефросина беше премерена за пред камерите.Но тя е в позицията да изисква и с думите "Всичко можеш на едно състезание"!Само с критика се градят шампиони ,не с мили потупвания по рамото !За таланта по вредно няма от хвалбите !Защото ако си повярваш ,че всичко можеш ,ти наистина го можеш! Борянка ,ти можеш,всичко МОЖЕШ !Родена си за шампион !Стягай се и им разкажи играта !Килима е само твой ,подчини го този уред !
При жените ме впечатли Катрин Тасева с една червена топка .Игнорирам грешките ,но тази топка няма как да я забравя !Не само защото са ми слабост червените топки ,но тази топка е прочит на българската школа!Знам ,че Бранимира Маркова работи с Катрин и Невяна и съзнателно си я спомням като гимнастичка и знам ,че е на прав път в търсенията и като треньор !Още малко-оо трябва до точката на пречупване .Новите неща се правят от смели хора и аз и вярвам!
Много исках да гледам Невяна Владинова на живо ,за да видя дали интуитивно ми е вярно впечатлението .И ми хареса още повече в  реал и в огнено червено . Огъня ,който телее в това момиче скоре ще пари жестоко  пространсвото .Игнорирам критиките ,че тя не прави онези "скъпи "елементи според правилника .Много исках да гледам лентата ,но ще се задоволя в по -късен етап и с видео .Не само защото лентатa  е любимия ми уред ,но знам ,че тази лента е специална.Догодина очаквам да извадят всичкия този жупел от нея !Италианците имат един термин  в живописта на който му казват  пентименто ,сега да не влизам в технически термини ,но това е да изстържеш стария слой на картина и да нарисуваш нова .В по- широк смисъл това е онова първоначално  нещо което го носиш и въру  което да надграждаш.Не знам дали метафората беше успешна ,но Неви има онова първично пентименто върху което  може може да се направи всичко!
Ансамбъл жени -съчетанието с бухалки ми е слабост ,шампионките на 5 чифта бухалки са българките!Жалко ,че беше такава малка разликата с Русия на финалите ,за мен ощетени ,но в Измир повече .Признавам си ,че с насмешка гледах оценката на таблото на Русия и на награждаването поех към дърпането на цигари пред залата !Дори снимах тази оценка ,колко малко ни дели а ?Ако това е генерална репетиция за световното ,по-добре сега да им вземат медала с малката разлика ,отколкото там.Ленти и топки -супер атрактивна композиция ,музика не за всеки и костюми в унисон!На това казвам завършен образ !Компoзiцията The best тази година на топки и ленти!Знам ,че шампионките са други ,но маанетата на Таркан увяхват още с първите акорди и нищо не може да се сравни с крипи писъците на вещиците!
От другите състезателки най-много ми хареса Денг и азерките на Мариана Василева.
Всичко друго ми е продукт на центъра в Новогорск !След братските прегръдки между нашта шефка и мадам се нядявам да не сме се качили на скоростното влакче на ужасите от лунапрка в посока Новогорск.!
Челен сблъска или какво ?Всичко което Ви трябва да биете руския отбор уважаеми специалисти се намира в България!Тук е ноу-хауто,методиката ,старите динозаври ,който знаят как се правят шампиони ,понатрупали мъдрост и опит!Попитайте ги ,поканете ги да споделят своя опит !Те винаги са готови за още една битка ,дори уморени !Нешка Робева беше в залата и аз май повече нея гледах отколкото конкуренцията ,но тя знае рецептата за да биете рускините !Не само легенда ,но и човека ,който промени представите за този спорт!И тя не е в балета определено !Риска с уреда и боравенията там откъдето започна всичко..
Имам към Нешка Робева свойте 20 въпроса само за художествена гимнастика ,но още не им е дошло времето !Не ,че ще ги получа трудно ,ако реша  .Но ще мина тънката граница на блогърстването и ме е страх  ,мина ли тази въображаема червена линия  не мога да съм просто наблюдател !Позата на наблюдател е толкова удобно убежище!
Цяла плеяда бяха в залата-модерно е да ги наричат деятелки -Нешка,Мими Маслева ,Пепа Батова ,Лили Игнатова ,Марияна Василева,Людмил Коцев ,простено ми е да не ги разпознавам другите ,след като  не съм ги виждала на снимка никога!Те са същите момичета и момчета ,годините са просто дата в личните карти !Лили Игнатова е оново същото момиче с бяло трико от което не посмях да си взема снимка автограф докато пушех ,но дори и наскоро навъртяла 35 г. и аз се почувствах на 4-6  годишна възраст както ,когато я гледах за първи път!
Дано съм лош пророк ,но както се случи с появата на Кабаева и безумното огъване ,така и новата звезда на небосклона Яна Кудрявцева е на път да поведе орда имитатотрки след себе си !Балета е част от ХГ ,не обратно .Една балерина вече има,нека другите да са гимнастички!
Роро Кавалджиев ме изненада миналата година ,като фен а на ХГ ,но тази като опит да вкара спорта в шоу ме спечели!
Малкия ансамбъл-освен да бият руския отбор в Нанджинг ,очаквам догодина да са достойна конкуренция на каките !
За десерт Галта на Силвия Митева -останах само заради нея и след това си тръгнах .Не изпращам Силвето с тъга ,след като остави символично обръча,да гледах я за последен път на килимa,но кой знае ?Някога пак може да изиграе танц на килима !По -важно е ,че е време да посрещнем Силвия съдията и треньора!След коментарите и по БНТ смятам ,че е време  да кажем Welcome на треньора Силвия Митева!
Последно -чуват се мнения от високо ниво за махане на тавана на оценките в ХГ .Махайте ги ,оставете ги да полетят нагоре !Махнете този балет стерилен ,скука и малодушие ! Оставете мечтите и духа на гимнастиката  да бъдат !Мечтите на децата по залите ,че всичко е възможно !Мечтите на феновете по залите ,че най-добрите побеждават!
Не се очертава да пиша до СП в Измир  ,скъпи колеги по фенска и любителска линия ,който ще бъдете там ,очаквам да ви видя сплотени ,гласовити , крайни и безмилостни!Сложете специалните тениски ,аксесоари или каквото се сетите ,покажете какво значи българска агитка в спорта ХГ ,както никога не съм я виждала!
И за финал малко от мойте непрофесионални снимки ,почти от птичи поглед:))))))))












                                                                                                By Migli4ka


2 коментара:

Анонимен каза...

Страхотна статия моите адмирации към автора.Радвам се ,че не само аз мисля така.Мисля че е крайно време гимнастиката да заеме мястото на балета в Художествената гимнастика.Както и Нешка Робева казва толкова са уеднаквени че в един момент губиш интерес и всичко почва да се върти около това с какво трико ще излезе гимнастичката.Крайно време е много неща да се променят, за да изплуват истинските таланти а не марионетки с заучени упражнения.

kolini каза...

Макар и късно да попадам на коментара не мога да пропусна да изразя съгласие и да дам поздравления за автора на блога.